Pagina's

donderdag 22 juli 2010

Workshop

Het is woensdagavond en de dames komen een workshop volgen. Normaal duurt een workshop bij mij van +/- 19.30 uur tot +/- 21.30 uur.
Het begon al dat ze om +/- 19.00 uur binnen stonden. We zouden vanavond beneden zitten, omdat Wilma nog op krukken loopt en dan zijn 2 trappen naar boven wel erg veel.
Ze gingen zitten en begonnen te beppen, dit onder het genot van een kop koffie of thee en een glas water, want ze hadden ook dorst. Tijdens dit beppen heb ik ze ook maar aan het werk gezet. Deze keer maakten we een soort collage op canvas met servetten, stempelen en een transfer techniek. De dames werden enthousiast en bleven dat ook.

Marian is nog niet helemaal klaar.
Hier zit het geheel ook al in het lijstje.

Die van Annette is ook helemaal klaar.

Helaas blijft Wilma niet zo goed plakken op de foto. Beide foto's die ik van haar had gemaakt zijn bewogen en kunnen echt niet getoont worden.

Al met al was het een hele gezellige geslaagde avond.

Om het begin van het verhaal duidelijk te maken moet ik nog vermelden dat zij mij 2 keer naar de zolder hebben laten lopen om iets te halen wat ze eigenlijk nog nodig hadden, ondanks alles wat al beneden op tafel stond om te gebruiken. De dames minstens 3 koppen koffie/thee hebben gedronken en net zoveel glazen water en dat zij om 23.30 uur het pand hebben verlaten.
Om mijn zakelijke kant even te onderstrepen: dit was allemaal voor dezelfde prijs die ze anders voor 2 uurtjes (wat eigenlijk nog nooit gelukt is) en 2 koppen koffie/thee betalen.

Ps. excuses voor de slechte foto's, maar wat wil je na vier en een half uur met deze dames, dan staat je blik echt niet meer op scherp.

Hieronder op de foto's staan de voorbeelden die ik gemaakt heb voor de dames, zodat ze enig idee hadden wat we gingen doen.

De gestempelde bloemen op dit canvas zijn allen gekleurd met copics. Ik heb ze rechtstreeks op het canvas gebruikt en bij de transfertechniek. Het mengen van de kleuren had een beter resultaat bij de transfertechniek. rechtstreeks op het canvas werd het allemaal wat vlekkeriger.

2 opmerkingen:

Annette van Aarssen zei

Maar al met al was het een kei geslaagde avond en gingen we met een mooi resultaat naar huis..... dank je wel Dorathe.....en we hebben lekker zitten nakletsen.....

Diane zei

Dat ziet er leuk en origineel uit zeg!

Groetjes,
Diane